- Maker
- BIKE BLOG

Na serióznom bajku jazdím od roku 2005, čo je už 15 rokov, a do toho nerátam ešte predchádzajúce klasické dedinské bajkovačky na starých bajkoch. V podstate celú moju bike "kariéru" som jazdil na hardtailoch a BMXách hlavne freestyle a dirt jump. Vždy som ale vedel, že sa raz dopracujem k brutálnemu celoodpruženému bajku. Raz, keď budem starý, už ma nebude baviť skákať a budú ma bolieť kosti ... haha. Naštastie ma ešte baví skákať a ani s tými kosťami to nieje najhoršie, ale prišla doba kedy technický pokrok tak vylepšil celoodpružené horské bicykle, že sa tomu jednoducho nedalo odolať. Takže som si poriešil brutálny freeride NS BIKES SNABB a tu je k nemu bikecheck.
Na horskom bajku som začal jazdiť ako dieťa, keď som dostal prvý "horák" asi ako 10-12 ročný. Všetko začalo zjazdami po pľných cestách, wheeliečkami a prvými fintami. Samozrejme taký bike dlho nevydržal a cez pár ďalších bicyklov som sa dostal k môjmu prvému freeridovému bajku. Bol to známy na slovensku vyrábaný hardtail Devilwork MURO so 150mm vidlicou, širokými plášťami a 203 hydraulickými brzdami. Vtedy som zistil čo je freeride a vedel som že to chcem jazdiť. Nebolo na to ale až toľko podmienok a kopcov v okolí. Navyše poriadne freeride bicykle vážili okolo 20kg, kazili sa a boli nemotorné takže sa na nich moc toho nedalo vymyslieť. Prešiel som teda na freestyle a nič iné som nejazdil, až do teraz.
V podstate už samotný MTB freestyle sa v posledných rokoch posúva viac smerom k veľkému dirtjumpu, slopestyle a freeride. Kedysi jazilo veľa ľudí aj MTB street, trial a podobne na krátkych oceľových rámoch, s vysokými rajdami a bez brzdy, čo už teraz takmer vôbec nevidno. Jazdci si na tieto disciplíny vyberajú skor BMX keďže sa na to hodí viac. MTB prechádza viac do lesa, bicykle sú dlhšie, skoky sú väčšie, oceľ vystriedala hliník a kokosky vystriedali integrálne prilby. Vďaka stále sa zlepšujúcej technológií sú bajky lepšie, pevnejšie a ľahšie a vznikol priestor pre nové univerzálne celoodpružené bicykle ENDURO.
Už som mal niekoľko produktov a rám od NS Bikes a vždy som mal rád ich zmysel pre detail, prepracovaný dizajn a funkčnosť. Keď som videl NS BIKES SNABB tak mi hneď učaroval. Práve SNABB opisuje NSko ako univerzálny freeride bajk do bikeparku. Práve univerzálnosť je najväčšia výhody týchto bajkov. Bike má 15kg, do ktorých sú natlačené prvky ako 160mm zdvihu v predu aj vzadu, 2.5" plášte, 27.5" kolesá, progresívna freeride gemoetria, a zároveň 12 prevodov v zadu od ľahučkého prevodu na výšlapy až po najťažší prevod na zjazdy, a všetko je to zakončené čerešničkou - teleskopickou sedlovkou, ktorú si po zjazde tlačidlom z riadidiel vystrelíte priamo do zadku a môžete okamžite začať pohodlne šlapať do kopca.
Rám NS BIKES SNABB, Plášte MAXXIS
Hliník AL6061-T6 AL6066-T6, 160mm zdvihu, freeride geometria, vnútorne vedené bowdeny, štýlová "OIL RUB" farba. Kolesá 27.5" s masívnymi 2.50" plášťami MAXXIS Minion v predu a Aggressor vzadu

Kokpit NS BIKES
Nie každá značka používa na bajkoch predstavce, riadidlá, gripy a podobne zo svojeje vlastnej výroby. Práve to NS BIKES má tieto komponenty svoje, vďaka čomu ich vedia k sebe veľmi pekne farbene zladiť. Krátky 45mm predstavec s 35mm riadidlami. Lock on ODI gripy. SRAM Level Brzdy. SRAM SX Radenie a ovládanie sedlovky X-Fusion. #staytrue
SRAM kazeda a prehadzovač, TRUVATIV Descendant kľuky, Pedále Chromag
12 prevodov, rozsah zubov kazety 11-50, prehadzovačka SRAM NX, kľuky TRUVATIV Descendant 170mm, 34 zubový prevodník narrow wide bez potreby napináka alebo vodítka reťaze. Celkom sa mi osvedčili aj plastové pedále Chroamg Synth s kovovými pinmi. Sú ľahšie ako mnohé hliníkové a držia rovnako dobre.
Vidlica ROCK SHOX Yari, Náboje NS BIKES
160mm zdvihu s vidlicou SOCK SHOX YARI, 15mm oska, Náboje NS BIKES Rotary Oilr Rub a prachovky Ns Bikes Stay True :)
Rám: NS Snabb 27.5 w/ 160mm travel, AL6061-T6 +AL6066-T6, custom formed and butted tubes
Veľkosť: L
Zadný tlmič: Rock Shox Deluxe Debonair RL Trunnion 205x65
Vidlica: Rock Shox YARI 160mm travel, 15x110mm Boost, 1.5 tapered steerer tube
Hlavové zloženie:GW integrated tapered IS42/IS52, sealed bearings
Predstavec: NS Tone 35, 45mm
Riadidlá: NS Bar 35, 800mm, 20mm rise
Gripy: ODI Disisdaboss
Sedlovka: X-Fusion Manic internal 125, 150mm
Sedlo: Octane One Rocket2, CrMo hollow rails
Predná brzda: Sram Level, 200mm
Zadná brzda: Sram Level, 180mm
Ráfiky: Octane One Solar 27.5”, 32h, tubeless compatible
Predný náboj: NS Rotary 15 Boost 15x110 disc (sealed bearings)
Zadný náboj: NS Rotary Cassette 148x12mm Boost (sealed bearings)
Plášte: Maxxis DHF EXO TR 27.5x2.5WT / Maxxis Aggressor EXO TR 27.5x2.5WT
Kľuky: Truvativ Descendant DUB 170mm 34t
Stredové zloženie: SRAM DUB™ BSA Bottom Bracket
Pedále: Chromag Synth
Reťaz: Sram, 12 spd
Prehadzovač: Sram NX Eagle™, long cage, 12spd
Radenie: Sram SX Eagle™, 12spd
Kazeta: SRAM PG-1210,12spd 11-50t
Hmotnosť: 15.1kg (M)
S Filipom Pobočíkom sme nestihli fotenie za dňa ale napriek tomu sme to nevzdali. Zobrali sme bike do temného lesa a s pomocou dymovnice a bleskov sme vykúzlili celkom zaujímavé fotky. NS BIKES si na štýle svojcih bajkov naozaj dáva záležať a určite od nich môžeme čakať ešte kopec zaujímavých prodktov, ktoré nájdeš aj v našome obchode RIDEPRO.sk
RIDEPRO X JUNKRIDE VIDEO 2020
Nedávno vyšlo naše prvé RIDEPRO MTB video, kde sa mi podarilo nazbierať pár zaujiímavých záberov na novom NSku, takže ak si nevedel, sleduj:
Fotky a video: Filip Pobočík
Text: Marek Konkoly