Pavol Hraško Lapierre Spicy 8.0| Bikecheck

Palo Hraško je jazdec ktorý je s nami už od úplných začiatkov Junkride Crew v roku 2010, kedy sa pomaly rozbiehala Freestyle MTB komunita na Slovensku. Palo odvtedy ide hlavne MTB dirt jump a park naplno, obieha súťaže, točí videá a pracuje na svojom dirtparku vo Vajnoroch, ktorý má ale aktuálne nejasnú budúcnosť. Dirtových bicyklov vystriedal mnoho a aktuálne jazdí za slovenskú značku BEFLY, pre ktorú aj pracuje. Dnes sa ale pozrieme na jeho MTB Enduro stroj Lapierre, keďže ako mnohých dirťákov, aj jeho pohltilo jazdenie v lese na poriadnych zdvihoch.

Nazdar Bratis Palis, ty si známy Slovenský dirt jump jazdec ale dnes sa predsa len pozrieme na Enduro / Freeride jazdenie a Dirt Jump si necháme nabudúce. Ako si sa dostal k veľkému celoodpruženému bicyklu ? Ako dlho už jazdíš Enduro a čo ťa na tom najviac baví ?

Ahoj ahoj!

V prvom rade mi pri tejto otázke napadlo prečo som vlastne začal jazdiť, pretože je to v podstate tá istá odpoveď- kopec zábavy, relaxu, zážitkov, spoznávania nových miest, ľudí a všetko čo patrí k bike lifestyle.  Takže ako som sa k tomu dostal? Prirodzene. Stačil mi jeden deň kedy som si zapožičal enduro v Salamandra resorte pri Banskej Štiavnici a ochutnal lokálny trail... hneď mi to pripomenulo dobu keď som sa učil jazdiť prekážky, nie triky. FLOW,LES,MOMENT. November 2017 som zriešil prvý bike a ...už mám druhý.

Najprv si mal YT Capra 27,5" a teraz máš Lapierre 29". Ako hodnotíš prechod na 29" kolesá ? Je to dostatočne svižné aj pre dirtového jazdca zvyknutého na obratný bicykel ?

Capru som bral pretože predstava väčších kolies ako 26” bola proste prinajmenšom divná. Prvé celopero s 27,5” ma presvedčilo o tom že je to to pravé. Po istej dobe som si uvedomil že ma baví rovako šlapať a objavovať traily/karpaty ako aj jazdiť v bikeparku a tak som si povedal že 29” môže byť dobrý nápad. A keďže som enduro bike odzačiatku chcel pre oddych, psychohygienu a “explore” tak som vymenil triky za jedinečný pocit prejazdov nerovností aký má človek len na 29”. Lebo neskúsiš-nevieš haha. Pokiaľ si kupuješ enduro/trail bike kvôli jazdeniu trikov tak asi odporúčam 27,5” ALE! “Kde je limit?”  čo sa “nedá” s 29”?!?! Navyše treba brať do úvahy to, aké traily máš v okolí a jazdíš najčastejšie.

Ktoré komponenty tvojho MTB si najviac pochvaľuješ ?

Keďže ma formoval svet tvrdých vidlíc, singlespeedu a rôznych vychytávok ktoré sú pri dirte nutnosťou tak proste VŠETKO Teleskopická sedlovka je ultra super vec, 12 rýchlostí vs. singlespeed ako pračlovek so zapaľovačom. Troška vážnejšie-fox tlmenie s nastevením rýchlej a pomalej kompresie/odskoku, pružina miesto vzducháču a obmedzenie pohybu meniča pri zjazde to sú veci čo majú môj obdiv. A zabudol som na integrovaný “vačok” v ráme Pod stredovou hufňou viem otvoriť plastový dekel a vložiť do rámu nejaké veci.

Máš na bajku nejaké špeciálne vychytávky ?

Myslím že tu ani veľmi nie. Fólie proti oderkom a systém ABS-anti blato systém=izolačka pre utesnenie niektorých otvorov proti vode/blatu. A ten vačok :D

Bikecheck sme fotili na obľúbenom Bratislavskom Traily Biely Kríž "TBK" kde sme aj pojazdili

Akú výbavu si nosíš so sebou na Enduro výjazdy ?

Ďalšia extrémna vychytávka vo svete MTB je ľadvinka .. .suchý chrbát, plno vecí a ani nevieš že to máš. Multitool, voda (jedna na biku druhá v ladvine) pumpa, lepenie, nejaký ten cukor, doklady a keďže som slepy tak záložné šošovky. Ak pred/po výjazde idem ešte fitko tak triko a tenisky ďalšie. Môže sa zdať, že veľa ale nejako ma to neobmedzuje.

Kam chodíš najviac jazdiť a aké traily vyhľadávaš ?

Okolie BA teda západné, vnútorné karpaty a Kálnica naša krásna. Vyhľadávam všetko no vždy radšej čierna ako modrá lajna. Čo sa týka bikeparkov tak moc som ich ešte nepobehal ale už teraz asi viem povedať, že neexistuje nudný bikepark pre mňa.

Ako sa skáče na Enduro bicykli ? Ako ťažko sa na ňom učia triky v porovnaní s dirťákom ?

Skoky sú veľká sranda a priznám sa, že dodnes si nie som uplné istý ako sa niekde na odpale zachová tlmič-to sú však len také myšlienky z opatrnosti . Takže to je ten jeden bod neistoty inak všetko treba poslať rýchlejšie ako na dirťáku lebo je to celé akoby “lepkavé” jazdenie proti dirťáku. Triky...ak niečo vieš na dirte tak s tým problem nie je akurát do všetkého treba viac sily. Flipy a 36tky sú pomalé a tiahle v porovnaní s dirťákom no ako som spomenul vyššie, nerobím to. Mám toho dosť na 26tke a nejako mi to tu nechýba.

Aké máš Freeride plány? Nejaké video? Trip, contest ?

Ja tak nejako celkovo neplánujem a snažím sa to nehať vždy na spontánne rozhodnutia. Videa točím a budem točiť lebo ma to baví a tripíky sú vždy súčasťou jazdenia takže snáď skrz tento covid už budeme môcť čoskoro opäť navštíviť Rakúske bikeparky-Schladming či Innsbruck ale aj České Rychleby napr... Contesty zatiaľ nechystám, na endure mi ide skôr o chill a doplnok k dirt jumpu, ale samozrejme možno sa aj k tomu raz dostanem.

Môžeme očakávať Enduro bike aj od Befly ?

K tomuto sa zatiaľ nejako konkrétne vyjadrovať nechcem. Určite istá ambícia tam je no zložitosť situácie, neskutočné dodacie lehoty, zdražovanie materiálov či dopravy nehrá úplne do karát. Nechajme sa prekvapiť 

Diky za rozhovor, nech to jazdí !

BIKECHECK LAPIERRE SPICY 8.0

Rám: SPICY FIT FULL CARBON ULTIMATE 160mm travel PRESSFIT, BOOST, METRIC, THRU AXLE

Materiál: Karbón

Vidlica: FOX 36 FLOAT FACTORY BOOST 15x110 160mm

Prehadzovačka: SHIMANO K-RDM8100 XT SGS 12 Spd

Kľuky: SHIMANO NEW XT FC-M8120 170 / 32T (S), 170 / 34T (M 27,5" ), 170 / 32T (M, 29" ), 175 / 32T (L, XL)

Kazeta: SHIMANO NEW SLX 10-51T 12 Spd

Reťaz: SHIMANO NEW SLX 12 Spd

Brzdy: SHIMANO NEW XT B-LM 8100 / BR8120 (4 pistons)

Radenie: SHIMANO NEW SLX 1x12

Hlavové zloženie: FSA ORBIT ZERO STACK + ANGLESET 0.5 °

Riadidlá: LP 6061DB 760m (S), 780 (M, L, XL) 20MM RISE, 31.8 BAR BORE

Gripy: Lapierrre Grips" FIT"

Predstavec: LP FULL CNC 0 ° 35MM (S, M, L ), 45MM (XL)

Sedlovka: LP 7075 DROPPER 100 (S), 125 (M), 150 (L, XL)

Sedlo: Lapierre CrMo by Velo

Plášte: Predný MAXXIS Minion DHF 2,50WT 120TPI 3C Maxxterra EXO + TR

Zadný: MAXXIS Minion DHR II 2,40WT 120TPI 3C Maxxterra EXO + TR

Pedále: NW 91K steel cage

Zapletená kolesá: DT SWISS E1700 SPLINE 30c BOOST Tubeless ready (Centerlock - MICROSPLINE body)

Kotúče: SHIMANO RT - MT800 (203/203)

Tlmič: FOX DHX2 FACTORY TRUNNION 205 * 65 (27,5) 205 * 60 (29)

VLOG OLDSCHOOL TUESDAY

Palo nedávno natočil zaujímavý vlog z utorkového jazdenia v Bratislave tak to sleduj.

Fotky: Lukáš Albert

Text: Marek Konkoly / Palo Hraško

Tieto internetové stránky používajú k poskytovaniu služieb, personalizácií reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním týchto internetových stránok s tým súhlasíte. Ďalšie informácie